17 Nisan 2011 Pazar

Orada Bir Köy Var

Evet orada bir köy var uzakta o köy bizim köyümüzdür gitmesekte görmesekte o köy bizim köyümüzdür tıpkı şarkılarda ki gibi orada bir köyün Koçcağız o köy bizim köyümüz.Peki neden gitmiyoruz neden görmüyoruz çok mu uzak neden bu kadar soğuğuz köyümüze karşı neden......??
   Köyümüzde akrabalar bile birbirlerini tanımıyorlar köyde kaynaşma adına hiç bir sosyal faaliyet yok , bizden kötü dediğimiz köylerin bile gelenekselleşmiş şenlikleri ya bizim neden yok bu konuda ben birşeyler söylemek isterdim ama sizlere bırakıyorum sizler birşeyler söyleyin yoruma açık bırakıyorum.. Köyümüzün adına kurulmuş koçcağız köyü yardımlaşma ve dayanışma derneği vardı köyün gelişimi ve tanıtımı için çalışacaktı sözde ama sonuç ne koskoca bir 0 aksine nasıl bir insanımız var ki kendi derneğimizi soyacak kadar karektersiz diyecem fazla ağır konuşupta  günaha girmek istemem vebali boyunlarına.Köyümüz konumu açısıyla çok güzel bir köy olmasına rağmen  köy nüfusu her geçen gün gittikçe azalıyor.Halkımız gereken önemi vermiyor doğduğu büyüdüğü topraklara hiç değilse yılda bir kez toplanmalı köy halkı bizimde geleneksel şenliklerimiz olmalı umarım ilerde olur belki birileri bir girişimde bulunur.
    Bizler halkı kaynaştıralım diye sosyal paylaşım sitesinde bizim emmioğlu ile (Mustafa Gürbaz )köyümüz adına bir sayfa açtık   ( http://www.facebook.com/koccagizkoyu ) buna benzer birkaç sayfa açılmış arkadaşlar arasında en çok kitleyen ulaşmış olanı yukarıda linkini kullandığım sayfadır.  Ama yinede amacımıza ulaşamadık kimse gereken önemi vermiyor. Bazıları ise köylülere ait resimleri ekliyorlar ancak bir maziyi anılarda canladırmaktan başka bir işe yaradığını sanmıyorum yinede bir emek var bu işin  sonunda emeğe saygıdan dolayı denecek birşey bulamıyorum ama yinede geçmişe değil geleceğe bakılmalı....

  Bu yazıyı bir seri haline getirip 1, 2, 3 .. diye devam etirebilirim ama anlayan olmadıkça buna gerek yok zaten herkes olan bitenin farkında kişiler artık koçcağızlıyım demeye çekinir hala gelmiş ben yine aynı sözümü söylüyorum özünü inkar eden bizden değildir... saygılar.

2 yorum:

#birfotoğrafbiryazı dedi ki...

Daha güzel fotolar eminim vardır.Bu köy böye mi anlatılır bee azıcık canlı güzel foto koysaydınya:P

A.Grbz dedi ki...

verdıgım lınkte o kadar cok foto var ama baslıga uygun olsun dıye uzaktan cekım tercıh ettım . burda koyu anlatmadım koye olan ılgısızlıkten bahsettım :( fotolara bakmak ıstersen lınkı tıkla :D