18 Mart 2011 Cuma

18 MART ÇANAKKALE ZAFERİ

Bugün Çanakkale zaferinin 86. yıl dönümü öncelikle halkımızın bu onurlu gününü kutlar ve savaşta hayatını kaybeden binlerce şehidimize allah'tan rahmet dilerim.öyle bir zaferdir ki Çanakkale zaferi TÜRKİYE CUMHURİYET'NİN'nin temelleri bu zaferdeki başarı ile atılmıştır.Tütrk milletinin bağımsızlığına düşkün bir toplum olduğu bilinir.Günümüze kadar bir çok devlet yıkılmış yerine bir cok devlet kurmuşuzdur ama hiç bir zaman başka devletlerin himayesi altına girmemiş ve bağımsızlığımız için kanımızın son damlasına kadar savaş meydanlarında kanımızı dökmüşüzdür.Çanakkale savaşıda öyle bir savaştır işte bağımsızlık uğruna verilen bir savaş ,zorluklar içinde kazanılan bir savaş..
  Türk milletinin canla başla ölümü düşünmeden,dönmek için değil ölmek için vatan için şehit olmaya gittiği bir savaş dünyaya örnek olmuş bir savaştır destanlar yazdığımız Çanakkale zaferimiz. Nitekim Mustafa Kemal paşa adını burda kazanmış olduğu zaferle duyurmuştur.anafartalarda conk bayırında elbette tek başına kazanmadı bu zaferi m.kemal paşa uğrunda 250 bin şehit kan döktü o topraklara kanlarıyla sulandı Gelibolu ama yinede geçemedi düşman askerleri Çanakkale'yi M.Kemalın önderliğindeki şanlı ordumuzu.ÇANAKKALE GEÇİLMEZ DEDİLER GEÇİRTMEDİLER. Bu başarıdır yeni bir Türk devletin kurulacağının sinyallerini veren, M.Kemal gibi yeni bir lideri kazandırmış Çanakkale bize.İman gücümüzle olmaz denilen şeylerin oldugu bir savaştır Çanakkale seyit onbaşılar, cefakar analarımız ninelerimiz o kadar çok ki ... Üzerlerine destanlar yazılan,filmler çekilen kurtuluş savasımızın filizlenmesi bu zaferle başlamıştr.Türk Milleti için ayrı bir yeri vardır her sene çanakkale 18 martta şehitlerimizi gururla anarız milletçe.
  Yazılacak o kadar cok şey varki bu konuda ben fazla sıkmamak adına kısa tuttum yazımı Çanakkalale zaferimiz tekrar kutlu olsun. Haa şunu da söyleyim bir kayserili olarak çanakkale savasının oldugu yılda yani 1915 yılında Kayseri Lisesi mezun vermemiştir. bütün ögrenciler savaşa gitmiş ve geri dönen olmamıştır.Bunlar gibi bilmeğimiz çok şeyler vardır umarım.Türk gençliği tarihine sahip çık özenti peşinde koşmakla kendi değerlerimizi yitiriyoruz.o kadar özenti millet olmuşuz ki bazı şeylerimizi kaybetme noktasına gelmişiz hatta kaybetmişiz. neyse nasihat verecek değilim kimseye herkes herşeyin farkında nasıl olsa !!!....... saygılar

Hiç yorum yok: